17 Ocak 2017 Salı

YENİ BİR NEFES

Selamlar,

Bu benim ilk blog yazım ve tahmin edersiniz ki biraz da heyecanlıyım.Tabi blog isminden de anlaşılacağı üzere kitap yorumları yapmayı planlıyorum.Elbetteki arada dizi ve film yorumlarım da olacaktır.Anlatmadan duramayacağım film ve diziler olduğunda onları da paylaşacağım.

Şimdi önce biraz kendimden bahsedip sevdiğim ve sevmediğim şeyleri anlatacağım.Bu şekilde beni tanımanızı ve umarım aramızda güzel iletişimlerin, arkadaşlıkların başlamasını umuyorum.

Öncelikle adım Tuğba, 25 yaşındayım, yüksek lisans öğrencisiyim.Bölümüm vb. bilgilerle burayı doldurmak istemediğimden onları başka bir yazının konusu olmak üzere saklıyorum şimdilik. Akıcı olarak İngilizce biliyorum ve çevirmenlik yaptım amatör olarak.Kore hayranıyım ya da hayranıydım diyebilirim.Eskisi kadar ilgilendiğim bir alan değil ama yine de takip ettiğim birkaç dizi var. Aslanım ve burcumun özelliklerini de taşıyorum sanırsam. :) Bunları da geçersek dışarıdan çok asabi görünen ama içinde bir kuzu yatan bir hatunum. Pamuk gibi bir kalbim vardır.Sabırlıyımdır.Sivri dilliyimdir.Sivri dilli olduğum için genelde susarım ve bence bu yüzden bu kadar asabi görünüyorum. Her neyse.Sevdiğim ve sevmediğim şeylere gelirsek:

En sevdiğim 5 kitap:

1-Bin Muhteşem Güneş (Khaled Houseini)
2-Mezarlık Kitabı (Neil Gaiman)
3-Göçebe (Stephenie Meyer)
4-Da vinci Şifresi (Dan Brown)
5-Gün Olur Asra Bedel (Cengiz Aytmatov)

Bu listeye yazmadığım ve bunlardan çok daha iyi kitaplar tabi ki var fakat  oturup bir liste yapmaya kalktığınızda aklınızdan uçup gidiyorlar ve sanki yalnızca bu beş kitabı okumuşsunuz gibi kalıveriyorsunuz.Oysaki yüzlerce kitap okudum bugüne kadar. Valla bak! :)







En sevdiğim 5 film:

1-Akıl Oyunları
2-120
3-Av Mevsimi
4-Benim Adım Khan
5-Pan'ın Labirenti






Aynı şekilde dakikalarca bilgisayar karşısında kıvranarak yazdığım bu liste izlediklerim içinde binde birlik bir kısmı kapsıyor.5 film olması gerektiği için yazamadığım tüm filmlerden, senarist ve yönetmenlerinden özür diliyorum. Ama tarz olarak sürpriz sonlu, fantastik ve gizemli filmleri sevdiğimi söyleyebilirim sanırım.

En sevdiğim 5 dizi:

1-Once Upon A Time
2-The Mentalist
3-Dr. House
4-Sherlock (hatta 4. sezon 3. bölüm yan sekmede beni bekliyor izlenmek için)
5-Boys Over Flowers (bir tane de Kore'den olsun dedim.En sevdiğim Kore dizisini listeye eklemesem olmazdı)






En sevdiğim 5 yayınevi:

1-İthaki
2-YKY
3-Yabancı
4-Müptela
5-Epsilon

En sevdiğim kitap alışveriş siteleri:

1-Kitapyurdu
2-Babil
3-Okuoku
4-İdefix
5-D&R

Şimdi sıra geldi bu blogun hangi sıklıkla yazılacağını söylemeye.Geri dönüşleriniz ile de bağlantılı olarak haftada 1-2 yorum yazısı gelecektir.Bu arada şu son cümlelerimi yazarken hatırladım.Wattpad'de de okur olarak bulunuyorum.Genç arkadaşların yazdıklarını okumayı ve yapıcı eleştiriler yapmayı seviyorum.Ne yazık ki çok azı eleştiri kaldırabiliyor.Bu yüzden yorum yapmıyorum artık okuduğum hikayelere.Ama.İşte bu ama önemli.

İlk yazının özlü sözü:"be the change you want to see in the world" yani, 'dünyada görmek istediğin değişiklik ol'




































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder