4 Haziran 2018 Pazartesi

Dostlar Beni Hatırlasın-Aşık Veysel

Selam🙂Bugün çok önemli bir aşık olan Aşık Veysel'in ölüm yıldönümü.Onu bazı şiirleriyle anmak ve bilmeyenlere de tanıtmak istedim.Hem anlaşılır hem de derin olması sebebiyle genç arkadaşların edebiyatımızın bu dalına ilgisini de arttırabileceğini düşünüyorum.Lafı çok uzattım.Buyrun 🤗
.
Ben giderim adım kalır
Dostlar beni hatırlasın. 
Düğün olur bayram gelir 
Dostlar beni hatırlasın 
Can kafeste durmaz uçar 
Dünya bir han, konan göçer 
Ay dolanır yıllar geçer
Dostlar beni hatırlasın 
Can bedenden ayrılacak 
Tütmez baca yanmaz ocak 
Selam olsun kucak kucak 
Dostlar beni hatırlasın .
Genç yaşımda felek vurdu başıma/ Aldırdım elimden iki gözümü
Yeni değmiş idim yedi yaşıma/ Kayıb ettim baharımı yazımı
.
Gönül sana nasihatım / Çağrılmazsan varma gönül
Seni sevmezse bir güzel / Bağlanıp da durma gönül
Olmayasın karaktersiz / Çok konuşan yerli yersiz
Adın doğru kendin hırsız / Karanlıkta dolaşırsın.
.
İftihar ettiğim en büyük muradım / Türk oğluyum temiz Türk’tür ecdadım
Ben bir Türk oğluyum Veysel’ dir adım / Korkmaz yılmaz ulu Türk’ tür ecdadım.
.
Şu alemi yaratan bir / Odur külli şeye kadir
Alevi Sünnilik nedir / Menfaattir varvarası…
.
Selam saygı hepinize
Gelmez yola gidiyorum
Ne şehre ne de köye
Gelmez yola gidiyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder