4 Haziran 2018 Pazartesi

Beyaz Zambaklar Ülkesinde-Grigory Petrov

Selamlaar!!☺☺
.
Beyaz Zambaklar Ülkesinde 
.
Çok övülen ve çok önerilen bir kitaptan bu kadar memnun kaldığım nadirdir.Ama ba-yıl-dım!😄
.
Fin halkının bu denli zor şartlardan geçip bugün olduğu yere geldiğini bilmiyordum.Meğer ne zorluklar ne yokluklar çekmişler.Ama yılmayıp sonunda gelişmiş bir ülke olmuşlar sonunda.Ki bunda en önemli pay ülkenin aydınlarındaymış.Bizdeki gibi halka yüksekten bakıp, sorunlarıyla ilgilenmeyip, kendi işlerine bakmamışlar.Halkı yükseltmek için uğraşmışlar.
.
Birkaç kişilik minik bir grupken nasıl büyümüş ve ülkenin tamamına yayılmışlar.Bu kitabı okumak kendi ülkem adına da umut etmeme sebep oldu.Bunu biz neden başaramayalım?Ne Finler gibi bataklık bir ülkede yaşıyoruz ne de yıllar süren esaretten yeni çıktık.
.
Kitabın içinde insana yaptığı işin en iyisi olmayı, bunu yaparken sadece işin kalitesini arttırmayı, asla rakibine zarar vermemeyi, adil ve doğru bir insan olmanın sadece kişisel değil aynı zamanda kitlesel olarakta ülkeyi iyileştireceğini çok güzel örneklerle anlatmış yazar.Ben kitabı ufuk açıcı ve aydınlatıcı buldum.
.
Atatürk'ün tavsiye ettiği hatta okullarda okutulmasını istediği bir kitap olmasına da şaşmamak gerek. Kendisi de Finlerin başardığı ilerleme ve gelişmeyi kendi ülkesi için istemişti zamanında.
.
Kesinlikle tavsiye ediyorum diyor ve yorumumu bitiriyorum.😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder