4 Haziran 2018 Pazartesi

Kaçak & Sahaf Mendel-Stefan Zweig

Selaam☺☺Bugün @mavicatiyayinlari ndan çıkan bir başka Zweig kitabıyla geldim.☺Kitabın konusa geçmeden baskı ve çeviriyle ilgili birkaç şey söyleyeceğim.Birçoğumuzun aklına geldiği gibi kötü çeviri/kötü baskı vs. sorunlara dikkat ederek okudum kitabı.Bence bir-iki nokta, virgül eksiğinden başka pek sorunu yoktu.O yüzden ben buldukça bu yayından alacağım Zweig'i.☺
.
Kitabın içeriğine gelirsek....İki ayrı öykü birlikteydi.Konu olarak birbirine benzerdiler.Yaklaşk 45 dakika gibi bir süre içinde bitirdim.Ki arada bir arkadaşla sohbet bile ettim uzunca.😁😅
.
Kaçak isimli öykü, savaşın bambaşka bir ülkeye savurduğu bir Rus askerini anlatıyordu.İnsanın savaştan nefret etmesi için adeta bir örnekti.İnsanların krallar, çarlar ve sultanlar için topraklarından uzaklaşmasını ve ölümdrn daha acı sonlar yaşamalarını konu almıştı.Oldukça kısa ve özdü.Çok beğendim.👏
.
Sahaf Mendel ise kendimden bir şeyler bulabildiğim bir öykü oldu.Bir savaşın askerler dışındaki halk üzerindeki etkilerinden bahsediliyordu.Kendi halinde bir sahaf olan Bay Mendel'in savaşla hiç ilgisi olmamasına rağmen hayatının nasıl alt üst olduğunu okumak bana çok dokundu.Tam bir kitapkurdu olan bu adamcağız savaşın en masum kurbanlarından biri olurken, insan onun yerine kendini koyup düşünmeye başlıyor.
.
Zweig her zamanki gibi sade ve akıcı diliyle anlatmış bu öyküleri. Beğendiğim kitaplarından biri oldu bu da.🙂Kesinlikle okunmalı ve üzerinde düşünülmeli.
.
Hepinize keyifli okumalar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder