4 Haziran 2018 Pazartesi

Küçük Kara Balık, Bir Şeftali Bin Şeftali, Püsküllü Deve-Samed Behrengi

Selamlar 🤗🤗Size çok sevdiğim üç Samed Behrengi kitabından alıntılarla geldim.Ben hepsini beğenerek okudum.Yine hepsini tavsiye ediyorum.Çocuk kitabı gibi görünmelerine aldanmayın sakın.😁Anlattıkları hikayeler anlamlı ve keyifli.Şimdiden keyifli okumalar. 😊
.
Aç olduğun için hırsızlık yapmak suç mudur?Asıl suç, açlıktan ölmektir.
.
Şimdi toprağın üstündeyim. Bu toprak annemin annesi, benim annem, tüm canlı varlıkların annesiydi.
.
Bir gün biri Güneşi küstürürse biz ne yaparız?
.
İçimdeki iri çekirdek, yeni bir şeftali ağacının tohumu olmayı düşleyip duruyordu.
Yeni bir ağaç, yeni bir yaşam demektir
.
İçindeki hayatın filizi dışarı çıkmak istiyor. Bekletme onu.
.
İster korkutsun beni, ister kessin ya da aksine sevsin baş tacı yapsın, boyun eğmiyorum işte!..
.
Kendi içimde gelişmiş, kendimi yemiş bitirmiştim; ama yok olmak demek değildi bu, başkalaşmak, biçim değiştirmek demekti.
.
Bir gün nasıl olsa öleceğim.Ölmek önemli değil, önemli olan, yaşamımla da, ölümümle de başkaları üzerinde etkili olabilmektir.
.
Her sabah, gidip çorba içelim derdi ve ben onun bir önceki akşam yemek yemediğini anlardım.
.
Nankörlük etme, evladım. Allah kimi zengin edeceğini, kimi meteliksiz bırakacağını iyi bilir.
.
Ben sizin bu kadar kendini beğenmiş olduğunuzu düşünmezdim doğrusu. Ama olsun, yine de sizi bağışlıyorum çünkü bu sözlerin hepsi cahillikten, bilmezliktendir.
.
Dostça yaşamak varken, insanlar niçin kötülük yapıyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder