4 Haziran 2018 Pazartesi

Panoptik Bela-Kadir Daniş




Selamlarr!!😊☺😊Çok farklı bir kitabın yorumuyla karşınızdayım: Panoptik Bela.😍
.
Öncelikle kitabın konusundan kısaca bahsedeyim.Kitabımıx Osmanlı döneminde geçiyor ve Yıldırım Agah isimli bir dedektifin başından geçenleri anlatıyor...Hal böyle olunca Dedektif Hercule Poirot ve Sherlock Holmes hemen akla gelmeden olmaz.Ama bizim Yıldırım Agah'ın bir de büyük gizemi var.😁Peki ne mi ? Okuyup öğrenmelisiniz.😁
.
Kitabın yazıldığı dil ve anlatımdaki düzenli kaos kesinlikle orijinaldi diyebilirim.Birimiz beğendi diye diğerinin de beğenmesine gerek yok elbette.Kafa karıştırıcı olduğu kesin tabi.😁Söylemeden geçemeyeceğim.Kimi zaman olayı dondurup bambaşka bir mekan ve zamana dair bir şeyler anlatılmıştı.Bazen uzun tutulmuştu bu kesintiler.Bu nedenle okuma hızım ve heyecanımda zaman zaman bölündü.
.
Kesinlikle bir araştırma ve donanımlı bir yazarla karşı karşıya olduğumu daha ilk sayfadan anladım. Osmanlıca kelimelerin fazlaca kullanılması güzeldi.Tabiki dipnotlar olsaydı diye düşünmedim değil.Çünkü bazı yerlerde hiç bilmediğim kelimelerle karşılaştım.Yine de kitap enfesti.
.
Gelelim beğendiğim yanlarına😁😁Dedektifin hikayesini ve hikayenin kurgusunu çok beğendim.Kafa yorulduğu ve ince ince işlendiği belliydi.Yazarı tebrik etmek gerekir böyle derinlikle düşündüğü için.Yan karakterlerin de hikayelerinin olması, onlara da değinilmesi, hikayenin gerisine dönülen flashbackler ve diğer bütün detaylar harikaydı.
.
Kesinlikle okunmalı diyorum ve kaçıyorum.😁😁😅
.
Keyifli okumalar.☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder